Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSummers, Jeffrey A.
TitelNet Tuition Revenue Generation at Private Liberal Arts Colleges
QuelleIn: Education Economics, 12 (2004) 3, S.219-230 (12 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0964-5292
SchlagwörterIncome; Tuition; Educational Finance; Private Colleges; Financial Support; Higher Education; Enrollment Trends; Private School Aid
AbstractThis paper analyzes the effects on net tuition revenue of changes in institutional aid and the tuition rate for a sample of private liberal arts colleges. A model in which institutional aid and enrollment are simultaneously determined is specified. Using the model's estimated parameters, the effects on net tuition revenue of changes in institutional aid and the tuition rate are calculated. We find that increases in aid and the tuition rate each increase net tuition revenues at the sample schools. Taken together, these calculations indicate that aid is distributed at these schools in a manner that boosts enrollment and earns a net revenue return from these expenditures. (Author).
AnmerkungenCustomer Services for Taylor & Francis Group Journals, 325 Chestnut Street, Suite 800, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420 (Toll Free); Fax: 215-625-8914.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Education Economics" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: