Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Daymude, Kathy |
---|---|
Titel | What's My Number? |
Quelle | In: Mathematics Teaching in the Middle School, 8 (2002) 3, S.174-76 |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 1072-0839 |
Schlagwörter | Leitfaden; Unterricht; Lehrer; Mathematics Activities; Mathematics Instruction; Middle Schools; Numbers; Numeracy; Patterns in Mathematics; Probability Lesson concept; Instruction; Unterrichtsentwurf; Unterrichtsprozess; Teacher; Teachers; Lehrerin; Lehrende; Mathematics lessons; Mathematikunterricht; Middle school; Mittelschule; Mittelstufenschule; Zahlenraum; Rechenkompetenz; Mathematische Struktur; Wahrscheinlichkeitsrechnung; Wahrscheinlichkeitstheorie |
Abstract | Describes an activity in which students investigate patterns and discrete mathematics found in telephone numbers. (YDS) |
Erfasst von | ERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC |