Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Rubenstein, Rheta N. |
---|---|
Titel | Building Explicit and Recursive Forms of Patterns with the Function Game. |
Quelle | In: Mathematics Teaching in the Middle School, 7 (2002) 8, S.426-31 |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 1072-0839 |
Schlagwörter | Leitfaden; Unterricht; Lehrer; Algebra; Educational Strategies; Functions (Mathematics); Mathematics Instruction; Middle Schools; Patterns in Mathematics; Teaching Methods; Thinking Skills Lesson concept; Instruction; Unterrichtsentwurf; Unterrichtsprozess; Teacher; Teachers; Lehrerin; Lehrende; Lehrstrategie; Mathematics lessons; Mathematikunterricht; Middle school; Mittelschule; Mittelstufenschule; Mathematische Struktur; Teaching method; Lehrmethode; Unterrichtsmethode; Denkfähigkeit |
Abstract | Describes how students can be guided to find an explicit rule for a pattern from a recursive rule. (YDS) |
Erfasst von | ERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC |
Update | 2004/1/01 |