Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inPewewardy, Cornel
TitelLearning Styles of American Indian/Alaska Native Students: A Review of the Literature and Implications for Practice.
QuelleIn: Journal of American Indian Education, 41 (2002) 3, S.22-56Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0021-8731
SchlagwörterAlaska Natives; American Indian Education; American Indian Students; Classroom Techniques; Cognitive Style; Conceptual Tempo; Cooperative Learning; Cultural Differences; Cultural Influences; Culturally Relevant Education; Elementary Secondary Education; Extended Family; Field Dependence Independence; Literature Reviews; Social Environment; Teacher Student Relationship; Visual Learning
AbstractReview of theories, research, and models of the learning styles of American Indian/Alaska Native students reveals that they generally learn in ways characterized by social/affective emphasis, harmony, holistic perspectives, expressive creativity, and nonverbal communication. Native learning styles are strongly influenced by language, culture, and heritage and are "different" but not deficient. Implications for instruction, curricula, assessment, and future research are discussed. (Contains 286 references.) (Author/TD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of American Indian Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: