Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSriraman, Bharath
TitelMathematical Giftedness, Problem Solving, and the Ability To Formulate Generalizations: The Problem-Solving Experiences of Four Gifted Students.
QuelleIn: Journal of Secondary Gifted Education, 14 (2003) 3, S.151-65Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1077-4610
SchlagwörterAbility Identification; Algebra; Generalization; Gifted; Mathematical Aptitude; Mathematicians; Mathematics Achievement; Patterns in Mathematics; Secondary Education; Student Characteristics; Word Problems (Mathematics)
AbstractNine freshmen in a ninth-grade accelerated algebra class were asked to solve five nonroutine combinatorial problems. The four mathematically gifted students were successful in discovering and verbalizing the generality that characterized the solutions to the five problems, whereas the five nongifted students were unable to discover the hidden generality. (Contains references.) (Author/CR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Secondary Gifted Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: