Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGipe, Joan P.; Richards, Janet C.; Moore, Ramona C.
TitelIntegrating Literacy Lessons and the Visual and Communicative Arts: Preservice Teachers' Concerns and Challenges.
QuelleIn: Reading Online, 4 (2001) 8Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1096-1232
SchlagwörterComputers; Curriculum Development; Drama; Elementary Education; Films; Integrated Activities; Literacy; Middle Schools; Music; Teacher Education; Visual Arts
AbstractDescribes the Portal School Project and the way in which it involves preservice teachers in early in-classroom teaching experiences. Presents a qualitative research study that illuminates the challenges associated with preparing preservice teachers to accept responsibility for devising and presenting lessons that link reading and writing with multiple communication systems such as drama, music, film, visual art, and computer technology. (RS)
AnmerkungenFull text at: http://www.readingonline.org/articles/art index.asp?HREF=/articles/gipe/index. html.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Reading Online" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: