Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBlanton, Linda Lonon
TitelSeeing the Invisible: Situating L2 Literacy Acquisition in Child-Teacher Interaction.
QuelleIn: Journal of Second Language Writing, 11 (2002) 4, S.295-310Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1060-3743
SchlagwörterEmergent Literacy; English (Second Language); Foreign Countries; Second Language Instruction; Second Language Learning; Teacher Student Relationship; Writing (Composition); Writing Instruction; Morocco
AbstractRevisits an earlier study on English-as-a Second-Language (ESL) children's emergence into literacy, which was conducted with 5- and 6-year olds at a multilingual K-12 school in Casablanca, Morocco. Discusses the notion of "synchronicity"--a dynamic oneness between teacher and child--as the distinguishing feature of three classrooms were children's' literacy development was taking place at an extraordinary place. (Author/VWL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Second Language Writing" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: