Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inGrant, Peggy A.
TitelUsing Popular Films To Challenge Preservice Teachers' Beliefs about Teaching in Urban Schools.
QuelleIn: Urban Education, 37 (2002) 1, S.77-95Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0042-0859
SchlagwörterAttitude Change; Constructivism (Learning); Cultural Awareness; Diversity (Student); Elementary Secondary Education; Films; Higher Education; Inner City; Multicultural Education; Mythology; Preservice Teacher Education; Student Teacher Attitudes; Teaching Methods; Urban Schools
AbstractDiscusses myths about urban education and education in general that are illustrated in three popular films about inner city schools, focusing on myths about learning, specifically about questions and answers, authenticity, and motivation; teaching, specifically about the center of the learning process; relationships with students, parents, and the institution; and culture. Proceeds from a constructivist approach to learning. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Urban Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: