Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBishop, Russell; Berryman, Mere; Richardson, Cath
TitelTe Toi Huarewa: Effective Teaching and Learning in Total Immersion Maori Language Educational Settings.
QuelleIn: Canadian Journal of Native Education, 26 (2002) 1, S.44-61Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0710-1481
SchlagwörterClassroom Environment; Culturally Relevant Education; Educational Strategies; Elementary Education; Foreign Countries; Immersion Programs; Indigenous Personnel; Maori; Maori (People); Native Language Instruction; Participatory Research; Teacher Effectiveness; Teacher Student Relationship; Teaching Methods; Tribally Controlled Education; New Zealand
AbstractA study examining teaching and learning strategies in Maori-medium elementary classrooms observed and interviewed 13 effective teachers. These teachers created culturally appropriate environments; used nonconfrontational behavior management; matched strategies and materials to children's prior knowledge, experience, and abilities; used power-sharing practices; used formative evaluation to direct future teaching practice; and cultivated family support. (TD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Canadian Journal of Native Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: