Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inRoss, Denise E.
TitelReplacing Faulty Conversational Exchanges for Children with Autism by Establishing a Functionally Equivalent Alternative Response.
QuelleIn: Education and Training in Mental Retardation and Developmental Disabilities, 37 (2002) 4, S.343-62Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1079-3917
SchlagwörterAttention; Autism; Communication Skills; Elementary Education; Interpersonal Competence; Outcomes of Education; Transactional Analysis
AbstractThis study used modified functional analysis and functional communication training to assess and replace the faulty communication responses of three older children with autism during conversational exchanges. Results suggested that attention was the maintaining consequence. Correct responses and speaker/listener exchanges during social conversations increased for all participants while faulty responses decreased, with improvements maintained during return to baseline and final probe sessions. (Contains references.) (Author/PB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Education and Training in Mental Retardation and Developmental Disabilities" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: