Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enEssex, N. Kathryn; Lambdin, Diana V.; McGraw, Rebecca H.
TitelRacing against Time: Using Technology To Explore Distance, Rate, and Time.
QuelleIn: Teaching Children Mathematics, 8 (2002) 6, S.322-26Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1073-5836
SchlagwörterAlgebra; Calculus; Computer Uses in Education; Elementary Secondary Education; Mathematics Activities; Mathematics Instruction; Patterns in Mathematics
AbstractInvestigates ways to analyze change in various contexts. Focuses on computer technology providing contexts for children's investigations of patterns of change and helping to develop foundational ideas of algebra and calculus. Discusses relationships between patterns of change, fundamental algebraic notions as linear and nonlinear functions, and the basis for an understanding of derivatives and integrals in calculus. (KHR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Teaching Children Mathematics" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: