Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inJain, Pushpam
TitelAn Adequate School Funding Reform in Vermont, New Hampshire, and Maine: The Influence of Local Institutions on Policy.
QuelleIn: International Journal of Educational Reform, 11 (2002) 1, S.18-37Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1056-7879
SchlagwörterEducational Equity (Finance); Elementary Secondary Education; Finance Reform; Public Policy; Maine; New Hampshire; Vermont
AbstractProvides background information on school funding issues in Vermont, New Hampshire, and Maine. Examines the "adequacy-based" funding formulas, either proposed or implemented, in these three states. Discusses the operational definition of adequacy in the three states utilized. Explores the similarities and differences among the adequacy approaches in the three states and considers some explanations for these differences. (Contains 35 references.) (Author/PKP)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International Journal of Educational Reform" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: