Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGlynn, Ted; McNaughton, Stuart
TitelTrust Your Own Observations: Assessment of Reader and Tutor Behaviour in Learning To Read in English and Maori.
QuelleIn: International Journal of Disability, Development and Education, 49 (2002) 2, S.161-73Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1034-912X
SchlagwörterAdult Education; Classroom Observation Techniques; Data Collection; Elementary Secondary Education; Evaluation Methods; Foreign Countries; Maori; Postsecondary Education; Reading Difficulties; Reading Instruction; Student Evaluation; Teacher Student Relationship; Tutorial Programs; New Zealand
AbstractThis article discusses how four direct observational principles have contributed to the development of assessment and tutoring strategies for individuals in English and Maori language reading tutoring programs. The assessment strategies generated from observations of reader and tutor interaction have provided strong support for learning to read in both languages. (Contains references.) (Author/CR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International Journal of Disability, Development and Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: