Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inLogsdon, Bruce
TitelUnderstanding Character through the Use of Brainstorming, Television and Movies, and Literary Analysis.
QuelleIn: Eureka Studies In Teaching Short Fiction, 1 (2000) 1, S.103-07Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1533-8509
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Characterization; Discourse Analysis; Fiction; Films; High Schools; Instructional Innovation; Journal Writing; Popular Culture; Reader Text Relationship; Teaching Methods; Television
AbstractSuggests that, in the author's experience teaching fiction to high school students, the key to their understanding a work lies in their ability to make connections with the characters. Notes the importance of using many activities to enable all of the students to understand character. Describes three such activities, incorporating brainstorming, students' knowledge of television and movie characters, and journal writing. (SG)
AnmerkungenLoren Logsdon, Humanities Division, Eureka College, 300 E. College Avenue, Eureka, IL 61530-1500.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Eureka Studies In Teaching Short Fiction" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: