Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enReinhart, Julie; Schneider, Paul
TitelStudent Satisfaction, Self-Efficacy, and the Perception of the Two-Way Audio/Video Distance Learning Environment: A Preliminary Examination.
QuelleIn: Quarterly Review of Distance Education, 2 (2001) 4, S.357-65Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1528-3518
SchlagwörterAudiovisual Communications; Audiovisual Instruction; Distance Education; Educational Assessment; Educational Environment; Evaluation Methods; Self Efficacy; Student Reaction; Teaching Methods; Telecourses
AbstractThis study sought to develop assessment tools to measure students' perceptions of two-way audio/video distance classrooms, as well as self-efficacy and satisfaction with distance learning experience. These measures were subsequently used to assess the relationship between these variables. Findings offer two possible indications. Students do not discriminate between the concepts measured, or the factors are very highly related. (Author/AEF)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Quarterly Review of Distance Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: