Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enOkpala, Comfort O.; Okpala, Amon O.; Smith, Frederick E.
TitelParental Involvement, Instructional Expenditures, Family Socioeconomic Attributes, and Student Achievement.
QuelleIn: Journal of Educational Research, 95 (2001) 2, S.110-15Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-0671
SchlagwörterExpenditure per Student; Grade 4; Instructional Materials; Intermediate Grades; Low Income Groups; Mathematics Achievement; Parent Participation; Socioeconomic Status; North Carolina
AbstractInvestigated the influence of parent involvement, parent socioeconomic status, and instructional supplies expenditures on the mathematics achievement of fourth graders in a low-income North Carolina county. Data analysis indicated that instructional supplies expenditures per pupil and parental volunteer hours were not statistically significant in explaining test scores. Low income negatively related to students' academic performance in mathematics. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Educational Research" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: