Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMalmberg, Lars-Erik; Wanner, Brigitte; Sumra, Suleman; Little, Todd D.
TitelAction-Control Beliefs and School Experiences of Tanzanian Primary School Students.
QuelleIn: Journal of Cross-Cultural Psychology, 32 (2001) 5, S.577-96Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-0221
SchlagwörterAcademic Achievement; Beliefs; Developing Nations; Educational Environment; Elementary Education; Elementary School Students; Foreign Countries; Rural Schools; Sociocultural Patterns; Student Attitudes; Teacher Student Relationship; Urban Schools; Tanzania
AbstractInvestigated urban and rural Tanzanian elementary students' experiences and action-control beliefs about school performance using the revised Control, Agency, and Means-End Interview. Student surveys indicated that the Tanzanian educational system and teaching format were reflected in low performance-belief relationships. High achievers were more prone to developing adaptive belief profiles and more positive perceptions of their teachers. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Cross-Cultural Psychology" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: