Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inDardour, Mohamed
TitelThe Literacy Campaign in Rural Morocco: Drawing Some Lessons.
QuelleIn: Prospects: Quarterly Review of Comparative Education, 30 (2000) 1, S.125-42Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0033-1538
SchlagwörterAdult Basic Education; Adult Students; Farmers; Foreign Countries; Literacy Education; Numeracy; Program Effectiveness; Program Evaluation; Relevance (Education); Rural Education; Student Attitudes; Student Needs; Morocco
AbstractAnalysis of a national Moroccan literacy and numeracy campaign aimed at adult farmers found that despite the farmers' strong motivations to learn, the initiative had little impact due to irrelevant content, inappropriate teaching methods and poor teacher training, failure to take account of students' expectations and needs, and the top-down nature of program design. (SV)
AnmerkungenJean De Lannoy, UNESCO Subscription Service, Ave. du Roi, 202, 1190 Brussels, Belgium; e-mail: jean.de.lannoy@infoboard.be; Web site: http://www.jean-de-lannoy.be (single issues, 60 French francs each). Journal also available in Arabic, Chinese, French, Russian, and Spanish.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Prospects: Quarterly Review of Comparative Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: