Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inPaul, Dierdre Glenn
TitelThe Blackboard Jungle: Critically Interrogating Hollywood's Vision of the Urban Classroom.
QuelleIn: MultiCultural Review, 10 (2001) 1, S.20-27Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1058-9236
SchlagwörterCritical Viewing; Cultural Awareness; Elementary Secondary Education; Films; Gender Issues; Graduate Students; Graduate Study; Multicultural Education; Popular Culture; Preservice Teacher Education; Student Teacher Attitudes; Student Teachers; Urban Schools
AbstractInvestigated graduate preservice teachers' perceptions of urban students and schools, exploring how they arrived at these perceptions through personal experiences/contacts and other means. Students completed surveys about their image of urban schools and students and examined commercial Hollywood films, discussing their role in shaping perceptions. Students considered critical film viewing a very useful way to grow and learn. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "MultiCultural Review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: