Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBenmansour, Naima
TitelMotivation, Satisfaction, Success Attributions and Cheating among High School Students in Morocco.
QuelleIn: Mediterranean Journal of Educational Studies, 5 (2000) 2, S.83-102Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1024-5375
SchlagwörterAcademic Achievement; Cheating; Foreign Countries; Goal Orientation; High School Students; Secondary Education; Student Behavior; Student Motivation; Success; Morocco
AbstractSurveyed Moroccan high school students regarding perceived goal orientations, school satisfaction, success attributions, and cheating behaviors and beliefs. Students reported low satisfaction levels, rated mastery goals higher than performance goals, and were more internal than external in success attributions. Engagement and belief in cheating received high ratings. School satisfaction negatively predicted, and luck positively predicted, cheating variables. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Mediterranean Journal of Educational Studies" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: