Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMarker, Michael
TitelEconomics and Local Self-Determination: Describing the Clash Zone in First Nations Education.
QuelleIn: Canadian Journal of Native Education, 24 (2000) 1, S.30-44Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0710-1481
SchlagwörterAmerican Indian Education; Colleges; Culturally Relevant Education; Culture Conflict; Educational Objectives; Ethnic Relations; Financial Support; Higher Education; Politics of Education; Program Development; Teacher Education Programs; Tribally Controlled Education
AbstractA description of the development of a teacher education program at Northwest Indian College (Washington) illustrates how mainstream economic pressures and political forces support White institutional hegemony and constrict Native educational self-determination. Native developers of programs promoting local language and identity must negotiate cultural outcomes with agencies and institutions that control funding and accreditation. Contains 31 references. (TD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Canadian Journal of Native Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: