Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSmith, Linda Tuhiwai
TitelThe Educational and Cultural Implications of Maori Language Revitalization.
QuelleIn: Cultural Survival Quarterly, 22 (1998) 1, S.27-28Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0740-3291
SchlagwörterBilingual Education Programs; Community Education; Educational Change; Elementary Secondary Education; Foreign Countries; Immersion Programs; Indigenous Populations; Language Maintenance; Maori; Maori (People); Native Language Instruction; Preschool Education; New Zealand
AbstractMaori language revitalization in New Zealand has had government support since 1982. Programs include schools that teach entirely in Maori and are based on Maori philosophy and pedagogy, as well as immersion programs and bilingual classes. School programs are complemented by community-based adult and preschool programs. Teacher shortages, dialect problems, and intergenerational tensions are discussed. (TD)
AnmerkungenCultural Survival, Inc., 96 Mt. Auburn St.,Cambridge, MA 02138 ($45.00/year; back issues $5.00 each, plus $2.50 shipping and handling).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Cultural Survival Quarterly" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: