Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHwang, Bogseon; Hughes, Carolyn
TitelIncreasing Early Social-Communicative Skills of Preverbal Preschool Children with Autism through Social Interactive Training.
QuelleIn: Journal of the Association for Persons with Severe Handicaps, 25 (2000) 1, S.18-28Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0274-9483
SchlagwörterAttention Control; Autism; Behavior Change; Eye Contact; Generalization; Imitation; Instructional Effectiveness; Interpersonal Competence; Intervention; Nonverbal Communication; Preschool Children; Preschool Education; Social Development; Training Methods
AbstractA social interactive training program that focused on eye contact, joint attention, and motor imitation was implemented during regular classroom activities with three preverbal preschool children with autism. Increases in target behaviors and generalization of eye contact and motor imitation behaviors were observed. Social validation measures by 30 raters indicated that perceived positive changes in child behaviors had occurred. (Contains references.) (Author/DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of the Association for Persons with Severe Handicaps" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: