Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMcCathren, Rebecca B.
TitelTeacher-Implemented Prelinguistic Communication Intervention.
QuelleIn: Focus on Autism and Other Developmental Disabilities, 15 (2000) 1, S.21-29Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1088-3576
SchlagwörterBehavior Change; Case Studies; Communication Disorders; Communication Skills; Developmental Disabilities; Early Intervention; Individualized Instruction; Instructional Effectiveness; Interpersonal Communication; Nonverbal Communication; Preschool Children; Preschool Education; Severe Disabilities
AbstractThis case study explored the efficacy of a prelinguistic intervention focused on ongoing daily activities in a preschool classroom for a 3-year-old boy with severe communication and cognitive delays. Strategies used included environmental arrangement, following the child's lead, imitation, modeling, and prompting. Results indicated the child increased his rate of intentional communication, eye contact, vocalizations, and gestures. (Contains extensive references.) (Author/DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Focus on Autism and Other Developmental Disabilities" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: