Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enFidler, Paul P.; Neururer-Rotholz, Julie; Richardson, Sharon
TitelTeaching the Freshman Seminar: Its Effectiveness in Promoting Faculty Development.
QuelleIn: Journal of the First-Year Experience & Students in Transition, 11 (1999) 2, S.59-74Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1053-203X
SchlagwörterCollege Faculty; College Freshmen; Faculty Development; First Year Seminars; Higher Education; School Orientation; Teaching Methods
AbstractExamined the effects on teaching techniques of faculty (n=68) at the University of South Carolina who taught a freshman seminar after completing a training workshop. Many faculty reported that they had transferred the new teaching techniques learned in preparation for the freshman seminar to their discipline-based courses. These included lecturing less and facilitating discussions more. (DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of the First-Year Experience & Students in Transition" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: