Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enIrvine, Patricia D.; Larson, Joanne
Titel"We Call Him Dr. King": Reciprocal Distancing In Urban Classrooms.
QuelleIn: Language Arts, 76 (1999) 5, S.393-400Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0360-9170
SchlagwörterClassroom Communication; Cultural Differences; Elementary Education; Language Arts; Language Styles; Racial Differences; Social Differences; Socioeconomic Influences; Teacher Student Relationship; Urban Education
AbstractPresents examples of discourse in classroom interaction that show how social relations in the classroom mirror larger societal relationships in ways that exclude students' cultural and linguistic practices as resources for meaningful literacy learning. Shows how this discourse process (called reciprocal distancing) is used by teachers and students to reinforce sociocultural distances, and notes how literacy learning is affected. (SR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Language Arts" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: