Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBoyer, Patricia; Cockriel, Irv
TitelFactors Influencing Grant Writing: Perceptions of Tenured and Nontenured Faculty.
QuelleIn: SRA Journal, 29 (1998) 3-4, S.61-68Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1062-8142
SchlagwörterCollege Faculty; Comparative Analysis; Fund Raising; Grantsmanship; Higher Education; Nontenured Faculty; Proposal Writing; Research Administration; Teacher Attitudes
AbstractA study examined factors motivating and hindering college faculty (n=248) in pursuit of grants, focusing on differences between tenured and non-tenured faculty. Results suggest non-tenured faculty perceive motivational factors and barriers differently than tenured faculty. Concluding that adequate training in grant writing is essential, it is suggested that incentives be individualized and grant-writing support for non-tenured faculty provided. (Author/MSE)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "SRA Journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: