Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAltmann, Anna; Johnston, Ingrid; Mackey, Margaret
TitelCurriculum Decisions about Literature in Contemporary Classrooms: A Preliminary Analysis of a Survey of Materials Used in Edmonton Grade 10 English Courses.
QuelleIn: Alberta Journal of Educational Research, 44 (1998) 2, S.208-20Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0002-4805
SchlagwörterCatholic Schools; Curriculum Research; Drama; English Curriculum; Films; Foreign Countries; Grade 10; High Schools; Instructional Materials; Literature; Novels; Poetry; Public Schools; School Surveys; Secondary School Curriculum; Short Stories; Tables (Data); Canada (Edmonton)
AbstractA survey of 21 of the 22 public and Catholic schools in Edmonton (Alberta) examined materials used in 10th-grade English classes. Teachers cited 1,698 titles, but a small number of titles predominated the lists, suggesting a clearcut "school canon." Includes discussion and tables of the most frequently cited novels, plays, films, short stories, and poems. (Author/SV)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Alberta Journal of Educational Research" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: