Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMundy, Peter; Crowson, Mary
TitelJoint Attention and Early Social Communication: Implications for Research on Intervention with Autism.
QuelleIn: Journal of Autism and Developmental Disorders, 27 (1997) 6, S.653-76Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0162-3257
SchlagwörterAttention; Autism; Communication Skills; Early Intervention; Interpersonal Communication; Interpersonal Competence; Measurement Techniques; Models; Nonverbal Communication; Preschool Education; Research and Development; Theory Practice Relationship
AbstractReviews the research and theory supporting the potential utility of measures of nonverbal social communication skills (such as joint attention) for young children with autism. Examples relate these types of measures to current issues, including the "recovery hypothesis," the "pivotal skill hypothesis," and the relative effectiveness of discrete trial versus incidental learning approaches to early intervention. (Author/DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Autism and Developmental Disorders" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: