Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enOkpala, Amon O.; Okpala, Comfort O.
TitelFaculty Adoption of Educational Technologies in Higher Learning.
QuelleIn: Journal of Instructional Psychology, 24 (1997) 4, S.262-67Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0094-1956
SchlagwörterAccess to Information; Adoption (Ideas); Black Colleges; Computer Software; Computer Uses in Education; Distance Education; Educational Research; Educational Technology; Electronic Mail; Faculty Development; Higher Education; Multimedia Instruction; Teaching Methods; Word Processing
AbstractAnalysis of a survey of 216 faculty members of historically black colleges and universities (HBCU) determined that more instructors had experience using e-mail and word processing whereas fewer had experience with software presentation, multimedia, and distance education. The findings indicate a need for faculty development since distance learning and multimedia provide inexpensive access for students and teachers. (PEN)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Instructional Psychology" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: