Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKyriacou, Chris; Benmansour, Naima
TitelMotivation and Learning Preferences of High School Students Learning English as a Foreign Language in Morocco.
QuelleIn: Mediterranean Journal of Educational Studies, 2 (1997) 1, S.79-86Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1024-5375
SchlagwörterEnglish (Second Language); Factor Structure; Foreign Countries; High School Students; High Schools; Learning Strategies; Models; Second Language Learning; Student Motivation; Morocco
AbstractExplored motivation and learning preferences of 336 high school students in Morocco regarding learning English as a foreign language. Students had well-defined and coherent learning preferences, with a five-factor model of motivation that were not completely in agreement with their teachers' preferences. Implications for learner-centered instruction are discussed. (SLD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Mediterranean Journal of Educational Studies" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: