Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inRussell, Philippa
TitelDon't Forget Us! Messages from the Mental Health Foundation Committee's Report on Services for Children with Learning Disabilities and Severe Challenging Behaviour.
QuelleIn: British Journal of Special Education, 24 (1997) 2, S.60-65Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0952-3383
SchlagwörterStellungnahme; Agency Cooperation; Behavior Disorders; Definitions; Delivery Systems; Early Identification; Early Intervention; Elementary Secondary Education; Foreign Countries; Learning Disabilities; Mental Health; Needs Assessment; Outcomes of Treatment; Residential Programs; Therapy; United Kingdom
AbstractA recent report of the British Mental Health Foundation identified key issues in service provision for children with learning disabilities and severe challenging behavior. Recommendations addressed issues such as definitions of challenging behavior, early intervention, implications for educational services, residential education, and treatments/interventions. The importance of evaluating earlier identification and intervention efforts and of collaborative commissioning of services was stressed. (DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "British Journal of Special Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: