Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSiegel-Causey, Ellin; Bashinski, Susan M.
TitelEnhancing Initial Communication and Responsiveness of Learners with Multiple Disabilities: A Tri-Focus Framework for Partners.
QuelleIn: Focus on Autism and Other Developmental Disabilities, 12 (1997) 2, S.105-20Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCommunication Disorders; Communication Skills; Environmental Influences; Interpersonal Communication; Intervention; Multiple Disabilities; Nonverbal Communication; Skill Development
AbstractDescribes multiple techniques for facilitating development of initial communication repertoires for individuals with multiple disabilities, and integrates these techniques with strategies for increasing the alert, responsive behavior state through the Tri-Focus Framework, which emphasizes understanding the learner, broadening the communication partner's role, and improving the environmental context. (Author/CR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: