Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHoffner, Cynthia
TitelChildren's Emotional Reactions to a Scary Film: The Role of Prior Outcome Information and Coping Style.
QuelleIn: Human Communication Research, 23 (1997) 3, S.323-41Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0360-3989
SchlagwörterAudience Response; Children; Communication Research; Coping; Emotional Response; Films; Grade 4; Grade 5; Intermediate Grades; Mass Media Effects; Mass Media Role
AbstractExamines the influence of happy outcome information and coping style on fourth and fifth graders' emotional responses to a frightening film sequence. Finds that prior knowledge of the happy outcome reduced self-reported fear and worry for "blunters" but not for "monitors." Discusses interpretations of findings and implications for understanding emotional responses to mass media. (RS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Human Communication Research" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: