Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSmith, Sandi W.; und weitere
TitelThe Prototypical Features of the Ideal Professor from the Female and Male Undergraduate Perspective: The Role of Verbal and Nonverbal Communication.
QuelleIn: Journal on Excellence in College Teaching, 5 (1994) 2, S.5-22Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1052-4800
SchlagwörterCollege Faculty; College Instruction; College Students; Communication Skills; Excellence in Education; Higher Education; Interpersonal Communication; Interpersonal Competence; Nonverbal Communication; Sex Differences; Student Attitudes; Surveys; Teacher Characteristics; Teacher Role; Undergraduate Study
AbstractA survey of 108 undergraduate students (32 males, 76 females) revealed 24 features of an ideal college professor, in three general categories: personal; interpersonal; and related. The prototype included 11 verbal and nonverbal communication behaviors. Female and male students differed in the ranks they assigned to both the general categories and the specific prototypical features of the ideal professor. (Author/MSE)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal on Excellence in College Teaching" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: