Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enFranco, Fabia; Butterworth, George
TitelPointing and Social Awareness: Declaring and Requesting in the Second Year.
QuelleIn: Journal of Child Language, 23 (1996) 2, S.307-336Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0305-0009
SchlagwörterChild Language; Cognitive Development; Cognitive Processes; Infants; Interpersonal Competence; Language Acquisition; Nonverbal Communication; Toddlers
AbstractPointing and gestures in 47 infants was investigated in 2 experiments contrasting declarative-referential vs. imperative-instrumental conditions of communication, and another study of 7 infants examined prepointing transitional phenomena. Results show gestures are produced differently in experimental conditions: reaching is only produced in imperative-instrumental contexts, and pointing is characteristic of declarative-referential contacts. (Author/JL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Child Language" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: