Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inWilliams, Eddie
TitelReading in Two Languages at Year Five in African Primary Schools.
QuelleIn: Applied Linguistics, 17 (1996) 2, S.182-209Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0142-6001
SchlagwörterAfrican Languages; Context Effect; Elementary School Students; English; Foreign Countries; Language of Instruction; Official Languages; Political Issues; Reading Skills; Test Construction; Test Results; Malawi; Zambia
AbstractInvestigates how the language in which formal education is conducted affects learners' reading ability in the context of Malawi and Zambia. Administration of English- and local-language reading tests reveals that no significant difference exists in English-language reading ability between learners in each country, but large differences in favor of Malawi in local-language reading ability. (71 references) (Author/CK)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Applied Linguistics" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: