Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enEnglish, Lyn D.; Warren, Elizabeth A.
TitelGeneral Reasoning Processes and Elementary Algebraic Understanding: Implications for Initial Instruction.
QuelleIn: Focus on Learning Problems in Mathematics, 17 (1995) 4, S.1-19Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0272-8893
SchlagwörterAlgebra; Foreign Countries; Generalization; Grade 7; Grade 8; Junior High School Students; Junior High Schools; Mathematics Instruction; Patterns in Mathematics; Problem Solving; Thinking Skills; Australia
AbstractAssessment of general reasoning processes, elementary algebraic understanding, and novel problem solving of (n=147) seventh- and eighth-grade students found that abilities to generalize from patterns and tables of data and understanding variable constructs contributed significantly to application of algebraic concepts and processes. Questions algebraic instructional practices using patterning without additional instruction in drawing generalizations. Contains 68 references. (MKR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Focus on Learning Problems in Mathematics" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: