Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enStorey, Keith; Provost, O'Neil
TitelThe Effect of Communication Skills Instruction on the Integration of Workers with Severe Disabilities in Supported Employment Settings.
QuelleIn: Education and Training in Mental Retardation and Developmental Disabilities, 31 (1996) 2, S.123-41Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1079-3917
SchlagwörterAugmentative and Alternative Communication; Communication Aids (for Disabled); Communication Skills; Generalization; Instructional Effectiveness; Interpersonal Competence; Maintenance; Nonverbal Communication; Peer Relationship; Severe Mental Retardation; Social Integration; Supported Employment
AbstractThis study evaluated the use of communication books (containing pictures to help a nonverbal individual initiate conversation or respond to questions) by two minimally verbal employees with severe disabilities in a supported employment setting. Results indicated that training in use of the books increased the social interactions of the workers. Generalization and maintenance data are also reported. (DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Education and Training in Mental Retardation and Developmental Disabilities" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: