Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLeffert, James S.; Siperstein, Gary N.
TitelAssessment of Social-Cognitive Processes in Children with Mental Retardation.
QuelleIn: American Journal on Mental Retardation, 100 (1996) 5, S.441-55Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0895-8017
SchlagwörterBehavior Patterns; Cognitive Processes; Evaluative Thinking; Intermediate Grades; Interpersonal Communication; Interpersonal Competence; Mild Mental Retardation; Nonverbal Communication; Social Cognition; Social Development
AbstractFour social-cognitive processes (encoding, cue interpretation, strategy generation, and evaluation of consequences) were investigated with 55 upper elementary children with mild mental retardation. Analysis of responses to videotaped vignettes of social conflict situations indicated children more accurately interpreted hostile than benign intentions. Children with social-cognitive processing difficulties were more likely to display extreme behavior patterns. (Author/DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "American Journal on Mental Retardation" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: