Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSowers, Jo-Ann; Powers, Laurie
TitelEnhancing the Participation and Independence of Students with Severe Physical and Multiple Disabilities in Performing Community Activities.
QuelleIn: Mental Retardation, 33 (1995) 4, S.209-20Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0047-6765
SchlagwörterAdolescents; Assistive Devices (for Disabled); Daily Living Skills; High Schools; Independent Living; Intervention; Middle Schools; Multiple Disabilities; Personal Autonomy; Physical Disabilities; Self Care Skills; Self Determination; Severe Disabilities; Simulation; Student Participation; Training Methods
AbstractThe effectiveness of a multi-element approach to increase the self-determination of three adolescents with physical and multiple disabilities was examined. The intervention involved equipment and performance adaptations, brief in-school simulation training, and instruction and support for parents and home assistance providers. Dramatic increases in student participation and independence resulted. (Author/DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Mental Retardation" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: