Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inRothstein, Donna S.
TitelDo Female Faculty Influence Female Students' Educational and Labor Market Attainments?
QuelleIn: Industrial and Labor Relations Review, 48 (1995) 3, S.515-30Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0019-7939
SchlagwörterAcademic Achievement; College Faculty; Educational Attainment; Employment Level; Females; Higher Education; Income; Teacher Influence; Women Faculty
AbstractData on 1,368 women from the National Longitudinal Survey-High School Class of 1972 demonstrated a significant positive association between number of female faculty and probability of female students attaining advanced degrees. The percentage of female faculty did not have a direct effect on postgraduation earnings, but advanced degrees had a large positive impact on earnings. (SK)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Industrial and Labor Relations Review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: