Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHill, Jennifer Leigh
TitelSpeaking Out: Perceptions of Students with Disabilities at Canadian Universities Regarding Institutional Policies.
QuelleIn: Journal of Postsecondary Education and Disability, 11 (1994) 1, S.1-14
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAdministrative Policy; College Students; Disabilities; Foreign Countries; Higher Education; Knowledge Level; School Policy; School Size; Student Attitudes; Student College Relationship; Surveys; Universities; Canada
AbstractA survey of 264 students with disabilities at 14 Canadian universities found most students rated their institutions' policies concerning disabilities as adequate for their own needs but only poor to good in general. Students at small universities were only slightly more satisfied than students at larger institutions. Many were unaware of relevant school policies. (MSE)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: