Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSnyder, Therese L.; und weitere
TitelThe Effects of Augmentative Communication on Vocabulary Acquisition with Primary Age Students with Disabilities.
QuelleIn: B.C. Journal of Special Education, 18 (1994) 1, S.14-23Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0704-7509
SchlagwörterAugmentative and Alternative Communication; Communication Aids (for Disabled); Communication Skills; Instructional Effectiveness; Intervention; Maintenance; Mild Mental Retardation; Moderate Mental Retardation; Nonverbal Communication; Primary Education; Teaching Methods; Vocabulary Development
AbstractAn augmentative and alternative communication (AAC) intervention to increase vocabulary acquisition by 5 children (ages 7-9) with mild to moderate mental disabilities was evaluated. The AAC communication procedure resulted in higher rates of vocabulary and sentence selection for each of the children; improvement persisted above baseline levels after facilitator prompting was withdrawn. (Author/DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "B.C. Journal of Special Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: