Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHamre-Nietupski, Susan
TitelHow Much Time Should Be Spent on Skill Instruction and Friendship Development? Preferences of Parents of Students with Moderate and Severe/Profound Disabilities.
QuelleIn: Education and Training in Mental Retardation, 28 (1993) 3, S.220-31Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1042-9859
SchlagwörterAcademic Education; Age Differences; Course Content; Curriculum; Daily Living Skills; Elementary Secondary Education; Friendship; Interpersonal Competence; Moderate Mental Retardation; Parent Attitudes; Scheduling; Severe Mental Retardation; Time Factors (Learning); Time Management
AbstractParents of students with moderate (n=38) and severe (n=15) disabilities indicated their preferences for the percent of a typical school week spent on functional life skills, academic skills, friendship/social relationship development, and other educational activities. Both groups of parents preferred that the largest percentage of time be spent on functional life skills. (Author/JDD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Education and Training in Mental Retardation" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: