Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLackey, Bettye; Reglin, Gary
TitelManipulatives and Achievement of Subtraction Basic Facts for Rural Second Grade Students.
QuelleIn: Journal of Research in Education, 1 (1991) 1, S.53-56Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAchievement Gains; Black Students; Elementary Education; Elementary School Mathematics; Elementary School Students; Grade 2; Instructional Effectiveness; Manipulative Materials; Mathematics Achievement; Mathematics Instruction; Mathematics Materials; Rural Schools; Subtraction; Teaching Methods; White Students
AbstractInvestigates effects of a manipulative instructional approach and traditional instruction on the achievement of subtraction facts for 4 African-American and 26 white second graders in a rural North Carolina school. Greater gains in achievement of subtraction basic facts occurred with the manipulative instruction approach. Implications for mathematics instruction are discussed. (SLD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: