Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWelch, Marshall; Hardman, Michael L.
TitelInitiating Change: One University's Response to Teacher Education Reform and the Education of Students with Disabilities.
QuelleIn: Teacher Education and Special Education, 14 (1991) 4, S.228-34Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterChange Strategies; Course Content; Cultural Influences; Disabilities; Educational Change; Elementary Secondary Education; Field Experience Programs; Field Instruction; Higher Education; Preservice Teacher Education; Role Perception; Systems Analysis; Teacher Role; Technical Assistance
AbstractThis article describes the University of Utah's approach to preparing teachers of students with disabilities for change in the schools. The discussion addresses coursework and field experiences which stress the process of change, through the examination of professional roles, socio-technical systems analysis, cultural perspectives, and ongoing technical support. (Author/DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: