Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDugdale, Sharon; Kibbey, David
TitelBeyond the Evident Content Goals Part I. Tapping the Depth and Flow of the Educational Undercurrent.
QuelleIn: Journal of Mathematical Behavior, 9 (1990) 3, S.201-28Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterStellungnahme; Algebra; Analytic Geometry; Computer Assisted Instruction; Computer Software; Computer Software Development; Decimal Fractions; Educational Objectives; Functions (Mathematics); Instructional Materials; Mathematical Models; Mathematics Education; Mathematics Instruction; Mathematics Materials; Secondary Education; Student Attitudes
AbstractThe first in a series of three articles, successful instructional materials from a 15-year software development effort are analyzed and characterized with special attention given to educational experiences intended to shape students' perceptions of the fundamental nature, interconnectedness, and usefulness of mathematics. The software programs "Sort Equivalent Fractions,""Darts," and "Green Globs" are reviewed. (MDH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: