Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSoppe, Herman J. G.
TitelChildren's Personality Judgments of Dominant and Submissive Teachers.
QuelleIn: European Journal of Psychology of Education, 6 (1991) 1, S.65-71Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0256-2928
SchlagwörterElementary Education; Elementary School Students; Elementary School Teachers; Evaluative Thinking; Foreign Countries; Nonverbal Communication; Personality Theories; Personality Traits; Psychological Studies; Student Attitudes; Student Teachers; Teacher Evaluation; Teacher Student Relationship; Netherlands
AbstractDiscusses a study of students' personality judgments of adults presented as teachers. Reports that judgments were factually structured and influenced by (1) the role played by the adults, and (2) the children's ages. Finds that younger children produced more positive judgments with dominant traits being described more positively. Concludes that children can ascribe psychological characteristics after a short time. (DK)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "European Journal of Psychology of Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: