Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inD'Alessandro, Marilyn
TitelWith a Critic's Eye: Helping Language/Learning-Disabled Kids Think about Their Thinking.
QuelleIn: American Educator: The Professional Journal of the American Federation of Teachers, 15 (1991) 2, S.37-40Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0148-432X
SchlagwörterCognitive Processes; Curriculum Development; Elementary Education; Elementary School Students; Films; Instructional Innovation; Language Handicaps; Learning Disabilities; Multimedia Instruction; Reading Comprehension; Teaching Methods; Thinking Skills; Videotape Recordings
AbstractDescribes the development of an approach to reading comprehension by teaching 9- and 10-year-old language-disabled and learning-disabled children to think about their thinking. The juxtaposition of reading books and watching videos of the same stories stimulates these children to process written information into a sequence that communicates meaning. (SLD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "American Educator: The Professional Journal of the American Federation of Teachers" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: